REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO GIPSI.PL

  1. DEFINICJE

    Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:

    1. Cennik - cennik Usług dostępny w Serwisie;
    2. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 9:00-17:00;
    3. Dni wolne – dni nie będące Dniami roboczymi;
    4. Formularz rejestracyjny – dostępny w Serwisie formularz rejestracyjny pozwalający Usługobiorcy, poprzez jego skuteczne wypełnienie, na założenie Profilu w Serwisie oraz korzystanie z Usług;
    5. Konsument – podmiot będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego, korzystający z Usługi;
    6. Okres karencji – okres, w którym występuje możliwość przywrócenia korzystania z Usługi z zachowaniem konfiguracji oraz danych wprowadzonych przez Usługobiorcę;
    7. Okres rozliczeniowy - okres za jaki następuje rozliczenie za korzystanie z Usług rozpoczynający się w dniu zawarcia Umowy, a kończący się z upływem okresu zdefiniowanego zgodnie z zakupionym pakietem;
    8. Pakiet – pakiet oferowany przez Usługodawcę Usługobiorcy w związku ze świadczeniem Usług uzależniony od zasięgu działania usługi (Polska / Unia Europejska);
    9. Płatności cykliczne (rekurencyjne) - metoda płatności polegająca na automatycznym pobieraniu płatności ze wskazanej przez Usługobiorcę karty płatniczej za kolejne Okresy rozliczeniowe;
    10. Profil Usługobiorcy (Profil) – przydzielona danemu Usługobiorcy z związku ze świadczeniem Usługi przestrzeń w zasobach teleinformatycznych Usługodawcy, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem Usługobiorcy, za pośrednictwem której Usługobiorca ma dostęp do Systemu i może dokonywać określonych działań w ramach korzystania z Usługi;
    11. Regulamin - niniejszy regulamin dostępny pod adresem strony internetowej: https://www.gipsi.pl/regulamin-serwisu;
    12. Serwis - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.gipsi.pl, w ramach którego funkcjonuje System;
    13. Specyfikacja techniczna – wymogi techniczne, których spełnienie przez Usługobiorcę jest konieczne do prawidłowego świadczenia Usług, określone w Załączniku 1 do Regulaminu stanowiącego integralną część Regulaminu;
    14. System – oprogramowanie dostępne w modelu SaaS (Software as a Service) dostarczane Usługobiorcy przez Usługodawcę na podstawie niniejszej umowy wpierające Przedsiębiorców i Konsumentów w zarządzaniu ich flotą samochodową za pośrednictwem różnych funkcjonalności, wyszczególnionych w Serwisie, w szczególności polegających na geolokalizacji pojazdów;
    15. Umowa – umowa o świadczenie Usług zawierana poprzez Serwis między Usługodawcą a Usługobiorcą na podstawie niniejszego Regulaminu w oparciu o Cennik oraz ofertę zawartą w Serwisie (w tym m.in. informacje o Pakietach);
    16. Usługi – dpłatne usługi lub nieodpłatnie świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną na rzecz Usługobiorców za pośrednictwem Serwisu i na podstawie niniejszego Regulaminu polegające przede wszystkim na zapewnieniu Usługobiorcy dostępu do Systemu, a także jego prawidłowego funkcjonowania na zasadach określonych w Regulaminie;
    17. Usługobiorca – podmiot korzystający z Usług na podstawie Umowy w celach związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba będąca Konsumentem;
    18. Usługodawca - Gipsi Sp. z o.o. ul. Składowa 17, 41-500 Chorzów, NIP: 6272785685, REGON: 525855554,
      e-mail: info@gipsi.pl;
    19. Urządzenie – fizyczne urządzenie, lokalizator GPS montowany w pojeździe Usługobiorcy; Wskazane Urządzenie spełnia wymagania określone przez system e-TOLL dla urządzenia pokładowego OBU lub Zewnętrznego Systemu Lokalizacyjnego (ZSL).
    20. Klucz licencyjny – ciąg 25 znaków definiujący unikalny numer powiązany z Urządzeniem;
    21. Wsparcie techniczne/Wsparcie – wsparcie techniczne Usługodawcy w zakresie świadczonych Usług w trakcie trwania Umowy;
    22. Zgłoszenie problemu/ Zgłoszenie – wiadomość wysłana przez Usługobiorcę Usługodawcy poprzez właściwy formularz w Profilu Usługobiorcy, w której Usługobiorca opisuje problem techniczny/funkcjonalny związany z Usługami w celu uzyskania pomocy od Usługodawcy.
    23. e-TOLL – system nadzorowany przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej służący do poboru opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg na terytorium RP zarządzanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
    24. Opłata drogowa – opłata za przejazd płatnym odcinkiem dróg, określona przez przepisy prawa.
  2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Niniejszy Regulamin reguluje warunki oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, a także korzystania z tych usług przez Usługobiorców.
    2. Z uwagi na charakter Usług i fakt, że mają one na celu nie tylko wsparcie w prowadzeniu działalności przez przedsiębiorców Regulamin oraz Usługi są kierowane również do Konsumentów.
    3. Dla skorzystania z Usług niezbędne jest przede wszystkim urządzenie z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu oraz aktywna poczta e-mail. Szczegółowe warunki techniczne korzystania z Usług znajdują się w Specyfikacji technicznej.
  3. KORZYSTANIE Z USŁUG

    1. Poprzez zakup Urządzenia od Usługodawcy Usługobiorca akceptuje niniejszy Regulamin.
    2. W celu skorzystania z Usług Usługobiorca powinien po zakupie Urządzenia od Usługodawcy zarejestrować się w Serwisie tj. założyć w Serwisie Profil Usługobiorcy, podając właściwe, określone w Formularzu rejestracyjnym, dane (w tym dane dostępowe do Serwisu), a także potwierdzić zaakceptowanie niniejszego Regulaminu. W zależności od potrzeb Usługobiorca dokonuje wyboru określonego rodzaju Usług poprzez zakup odpowiednich wariantów na stronie Serwisu.
    3. W przypadku nabycia Urządzenia w celu korzystania z usługi polegającej na integracji i transmisji danych z systemem e-TOLL Usługobiorca może bądź dokonać rejestracji poprzez wykonanie kroków określonych w § 3 ust. 2, bądź nie dokonywać rejestracji w Serwisie Usługodawcy. Brak rejestracji w Serwisie jest równoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Usług. W każdym przypadku Usługobiorca musi wykonać rejestrację zgodnie z § 3 ust. 12.
    4. W celu skorzystania z Usług Usługobiorca powinien po zakupie urządzenia zarejestrować się w Serwisie tj. założyć w Serwisie Profil Usługobiorcy, podając właściwe, określone w Formularzu rejestracyjnym, dane (w tym dane dostępowe do Serwisu), a także zaakceptować niniejszy regulamin.
    5. W momencie wysłania do Usługodawcy przez Usługobiorcę Formularza rejestracyjnego, poprzez aktywację odpowiedniego przycisku podczas składania zamówienia przez Usługobiorcę, następuje zawarcie Umowy między Usługodawcą a Usługobiorcą, a Usługobiorca uzyskuje możliwość korzystania z Usług.
    6. Usługobiorca ma możliwość zawarcia kolejnej, Umowy po zakończeniu okresu startowego lub podczas jego trwania co wpłynie na wydłużenie okresu Umowy zgodni z wybranym przez Usługobiorcą Pakietem.
    7. Usługobiorca może korzystać z Usług wyłącznie w związku z obsługą pojazdów, których jest właścicielem lub posiada stosowne upoważnienia do ich wykorzystywania do własnych celów, a Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji dostępnych w Serwisie w celu prowadzenia przez Usługobiorcę działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy, a zwłaszcza polegającej na sprzedaży usług, z których Usługobiorca korzysta na podstawie Umowy.
    8. Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę w ramach Serwisu, Systemu bądź Usług z wszelkich rozwiązań automatyzujących korzystanie z Serwisu, Systemu bądź Usług (skrypty, boty, roboty itp.) z wyłączeniem rozwiązań wykorzystujących oficjalne API Systemu.
    9. W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę naruszenia przez Usługobiorcę §3 ust. 6 lub 7 powyżej, Usługodawca będzie uprawniony do zablokowania dostępu do Systemu poprzez blokadę Profilu Usługobiorcy i rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia zgodnie z §6 ust. 4 pkt 2
    10. Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę z Serwisu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, a także dostarczanie treści bezprawnych.
    11. Zabronione jest w całym okresie trwania Umowy wyjmowanie karty SIM zainstalowanej w dostarczonym przez Usługodawcę urządzeniu oraz instalacji jej w innych urządzeniach. Próba uruchomienia karty SIM w innym urządzeniu skutkuje nieodwracalnym zablokowaniem urządzenia oraz karty SIM, bez możliwości ponownej aktywacji. W celu ponownej aktywacji usługi niezbędne jest odesłanie urządzenia wraz z kartą SIM do Usługodawcy, w celu instalacji nowej karty oraz rekonfiguracji urządzenia do działania z nową kartą. Usługa ta jest płatna zgodnie z obowiązującym cennikiem wraz z dodatkowymi kosztami zwrotnej wysyłki urządzenia do Usługobiorcy.
    12. Właścicielem zainstalowanej w urządzeniu karty SIM do czasu zakończenia umowy pozostaje Usługodawca. Urządzenie wraz z zainstalowaną kartą SIM stanowi integralną część umowy i w całym jej okresie nie może być rozdzielane.
    13. Korzystanie z usługi polegającej na integracji i transmisji danych z systemem e-TOLL nie obejmuje obsługi rozliczeń dokonywanych w ramach systemu e-TOLL, a jedynie polega na przekazywaniu danych geolokalizacyjnych danego pojazdu do systemu e-TOLL. W celu korzystania z systemu e-TOLL oraz dokonywania rozliczeń w jego ramach Usługobiorca musi dokonać samodzielnej rejestracji w systemie e-TOLL oraz postępować zgodnie ze wskazanymi tam instrukcjami celem dokonywania za jego pośrednictwem rozliczeń.
  4. ZAKRES USŁUG

    1. W ramach korzystania z Usług Usługobiorca przy wykorzystaniu usługi Profil Usługobiorcy może dodatkowo korzystać przede wszystkim z takich funkcji jak:
      1. Ewidencja urządzeń, pojazdów, kierowców,
      2. Bezpośrednie monitorowanie pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie oraz ekranie zbiorczym z listą pojazdów,
      3. Wgląd w historię przebytych tras z uwzględnieniem odwiedzanych miejsc, podaniem ilości przejechanych kilometrów oraz dodatkowych danych,
      4. Wgląd w historię zdarzeń związanych z konkretnym pojazdem takich jak: uruchomienie silnika, zanik sygnału, odłączenie zasilania, informację o parkowaniu pojazdu, itp.
      5. Możliwość wydruku raportów z przebytych tras oraz zarejestrowanych zdarzeń
      6. Możliwość przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL (transmisja danych z urządzenia pokładowego OBU lub z Zewnętrznego Systemu Lokalizacyjnego ZSL).
    2. Szczegółowe informacje dotyczące funkcji Usług, dostępnych integracji Systemu, a także Pakietów znajdują się w Serwisie, a zwłaszcza na stronie "Cennik".
  5. WSPARCIE TECHNICZNE

    1. W czasie obowiązywania Umowy Usługobiorca ma możliwość skorzystania ze zdalnego Wsparcia technicznego Usługodawcy w zakresie związanym z Usługami w ramach płatności za korzystanie z Usługi.
    2. Ze Wsparcia technicznego Usługobiorca może skorzystać wyłącznie przez wysłanie Zgłoszenia problemu do Usługodawcy poprzez formularz kontaktowy dostępny w Profilu Usługobiorcy.
    3. Zgłaszając błąd Usługobiorca wskazuje czego dotyczy zgłoszenie przez wybranie odpowiedniej opcji z dostępnej w Serwisie listy.
    4. Warunkiem korzystania ze Wsparcia technicznego przez Usługobiorcę jest brak zaległych płatności za Usługi po stronie Usługobiorcy.
    5. Wsparcie techniczne obejmuje pomoc w usuwaniu błędów w Systemie, które powstały w czasie korzystania z Usługi przez Usługobiorcę i dotyczą podstawowych Usług, a także ich funkcji, świadczonych przez Usługodawcę.
    6. Wsparcie techniczne nie ma zastosowania w stosunku do:
      1. elementów, które podlegają samodzielnej modyfikacji przez Usługobiorcę (np. montaż urządzeń w pojazdach Usługobiorcy, wprowadzane dane opisowe, wybierane logotypy dla marek pojazdów, itp.);
      2. błędów, które powstały w wyniku ingerencji Usługobiorcy w ustawienia Usługi, a zwłaszcza Systemu, które nie są dostępne dla Usługobiorcy z poziomu panelu administracyjnego, widocznego dla każdego Usługobiorcy po zalogowaniu do Systemu, do których Usługobiorca uzyskał dostęp naruszając charakter Usługi,
      3. błędów wynikających z niespełnienia przez Usługobiorcę wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Usługi wskazanych w Umowie.
    7. Wyróżnia się następujące kategorie błędów:
      1. Błąd główny – skutkuje niedostępnością Systemu lub jego głównych funkcji dla co najmniej 20% Usługobiorców;
      2. Błąd normalny - każdy inny błąd niż wymieniony w literze a).
    8. W przypadku gdy w danym miesiącu rozliczeniowym ponad 25% zgłoszonych przez Usługobiorcę błędów zostanie zgłoszonych niezgodnie z ust. 7 lub będzie fikcyjnych, Usługobiorca będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia za świadczenie przez Usługodawcę usług w związku z tymi zgłoszeniami według stawki godzinowej wynoszącej 150 zł netto, za każdą rozpoczętą godzinę.
    9. Wsparcie techniczne:
      1. w stosunku do Błędów głównych realizowane jest w czasie:
        • do 48 godzin i polega na zminimalizowaniu tych błędów lub ich efektów;
        • do 72 godzin i polega na usunięciu tych błędów.
      2. w stosunku do innych błędów niż wskazane w literze a) realizowane zgodnie z możliwościami czasowymi oraz technicznymi Usługodawcy o czym Usługobiorca zostanie poinformowany. Nie więcej jednak niż 7 dni roboczych.
    10. Usługodawca może zakwalifikować przedmiot zgłoszenia nie będący w ocenie Usługodawcy błędem jako funkcję, której wdrożenie weźmie pod uwagę rozwijając Usługi – w takim przypadku zgłoszenie nie jest traktowane jako podstawa do wyliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 8.
    11. Wsparcie techniczne realizowane jest wyłącznie w Dni robocze.
    12. W przypadku błędów zgłoszonych w Dni wolne termin na usunięcie błędów zaczyna biec od godziny 9:00 pierwszego Dnia roboczego następującego po Dniu wolnym, w którym został zgłoszony błąd.
    13. Usługobiorca może skorzystać ze wsparcia technicznego wykraczającego poza zakres wskazany w ust. 7 odpłatnie. Koszt takiego wsparcia, w tym szacowany, jest podawany przez Usługobiorcę, po zgłoszeniu przez Usługobiorcę zainteresowania taką usługą, w oparciu o stawkę godzinową wskazaną w Cenniku lub ustalany indywidualnie przed podjęciem decyzji o zleceniu usługi.
  6. OBOWIĄZYWANIE UMOWY

    1. Umowy o świadczenie odpłatnych Usług zawierane są na czas nieokreślony.
    2. Usługobiorca może w dowolnym momencie wypowiedzieć Umowę tj:
      1. trwale usunąć Profil wykorzystując odpowiednią funkcję w Serwisie;
      2. zaprzestać opłacania pakietów w celu przedłużenia działania usługi.
    3. Usługodawca może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia, z zastrzeżeniem ust. 4. Swoje ewentualne wypowiedzenie skieruje na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do jego Profilu w Serwisie.
    4. Prawo do rozwiązania umowy bez zachowania wskazanego w Regulaminie okresu wypowiedzenia przysługuje Usługodawcy w przypadku:
      1. Podania przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niekompletnych danych wymaganych w związku z Umową;
      2. Podejrzenia lub stwierdzenia faktu, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób niezgodny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
      3. Podejrzenia, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób naruszający prawa osób trzecich.
  7. OKRES KARENCJI

    1. Okres karencji zaczyna biec:
      1. dla indywidualnego Urządzenia - w pierwszym dniu po zawieszeniu usługi z tytułu braku opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy,
      2. dla pozostałych funkcji Systemu - w pierwszym dniu po zawieszeniu usług dla wszystkich Urządzeń Usługobiorcy.
    2. Okres karencji trwa maksymalnie:
      1. dla pojedynczego Urządzenia - przez okres 14 dni do momentu dokonania opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy,
      2. dla pozostałych funkcji Systemu – przez okres 365 dni do momentu dokonania opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy dla dowolnego Urządzenia Usługobiorcy.
    3. Okres karencji nie stanowi okresu, w którym Usługobiorca ma zapewnioną możliwość korzystania z pełnego zakresu Usług, a jedynie daje Usługobiorcy możliwość ponownego skorzystania z Usług z zachowaniem dotychczasowej konfiguracji Profilu Usługobiorcy oraz wprowadzonych przez Usługobiorcę danych.
    4. Z upływem Okresu karencji:
      1. dla pojedynczego Urządzenia - w przypadku braku odnowienia usługi w ciągu 14 dni od jej zawieszenia, dostęp do usługi wygasa całkowicie bez możliwość jej ponownego wznowienia,
      2. dla pozostałych funkcji Systemu – w przypadku braku odnowienia Pakietu dla dowolnego Urządzenia po upływie 365 dni konto zostaje zawieszone, a następnie po upływie kolejnych 30 dniach trwale usunięte wraz ze wszystkimi danymi bez możliwości ich przywrócenia co będzie równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.
  8. PŁATNOŚCI

    1. Szczegółowe informacje dotyczące płatności, za poszczególne Usługi, znajdują się w Cenniku dostępnym w Serwisie na stronie "Cennik".
    2. Po opłaceniu kolejnego Okresu rozliczeniowego, w którym Usługobiorca będzie korzystał z Usług, Usługodawca wystawi i przekaże drogą elektroniczną Usługobiorcy fakturę.
    3. Fakturę uznaje się za opłaconą w momencie wpływu całej kwoty na niej wskazanej na rachunek bankowy Usługodawcy.
    4. Usługobiorca wyraża zgodę na przekazywanie przez Usługodawcę faktur drogą elektroniczną na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do jego Profilu.
    5. W celu przedłużenia subskrypcji wymagane jest złożenie oraz opłacenie niezależnego zamówienia przez Usługobiorcę ze wskazaniem, których urządzeń oraz wariantów odnowienie subskrypcji dotyczy.
    6. Odnowienie oraz opłacenie subskrypcji możliwe jest bezpośrednio na platformie, poprzez funkcjonalność dostępną w menu „Urządzenia”, a następnie poprzez niebieski przycisk oznaczony jako „Sprawdź stan lub opłać licencję”.
    7. W Serwisie nie ma możliwości ustawienia / aktywacji Płatności cyklicznych, za pomocą których, środki pobierane są automatycznie z kart płatniczych Usługobiorcy.
    8. W Serwisie możliwe jest dokonywanie płatności tylko z wykorzystaniem karty płatniczej oraz płatności online. Nie jest możliwe dokonywanie płatności w Serwisie z wykorzystaniem tradycyjnego przelewu bezpośrednio na konto Usługodawcy.
    9. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i z wykorzystaniem płatności online przeprowadzane są za pośrednictwem serwisu Przelewy24 (www.przelewy24.pl).
    10. Z tytułu skorzystania z przejazdu w ramach systemu e-TOLL Usługobiorca zobowiązany będzie do zapłaty – bez udziału Usługodawcy – Opłaty drogowej odpowiedniemu organowi publicznemu.
    11. Obowiązek zapłaty Opłaty drogowej przez Usługobiorcę jest niezależny od wynagrodzenia przysługującego Usługodawcy.
    12. Podstawą zapłaty Opłaty drogowej, o którym mowa w ust. 11 są dane pobierane w związku z przejazdem w ramach systemu e-TOLL i potwierdzane na podstawie danych zebranych z urządzeń pokładowych OBU lub ZSL przesyłanych przez Usługodawcę.
    13. Za niewypełnienie obowiązków Usługobiorcy w zakresie zobowiązań publicznoprawnych Usługodawca nie odpowiada.
  9. REKLAMACJE

    1. W przypadku wystąpienia zastrzeżeń co do funkcjonowania Usług, a zwłaszcza Systemu, a także świadczenia Usług przez Usługodawcę, Usługobiorca może złożyć reklamację.
    2. Reklamację należy złożyć drogą elektroniczną:
      1. na adres e-mail Usługodawcy: info@gipsi.pl lub
      2. za pośrednictwem Serwisu przy wykorzystaniu przeznaczonego do tego formularza.
    3. W zgłoszeniu reklamacyjnym, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia, należy wskazać łącznie:
      1. login lub adres e-mail Usługobiorcy przypisany do niego w Serwisie,
      2. przedmiot reklamacji tj. zastrzeżenia dotyczące Usług,
      3. proponowany przez Usługobiorcę sposób rozstrzygnięcia reklamacji,
      4. moment wystąpienia przesłanki reklamacyjnej,
      5. moment uzyskania informacji o przesłance reklamacyjnej, o której mowa w literze d).
    4. Termin na zgłoszenia reklamacji upływa:
      1. po 20 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. e).
      2. po 60 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. d).
    5. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 30 dni od dnia złożenia właściwego zgłoszenia reklamacyjnego.
    6. Rozstrzygnięcie reklamacyjne Usługodawca przekaże Usługobiorcy na adres e-mail przypisany do Profilu Usługobiorcy.
    7. Reklamacje dotyczące przejazdu związanego z e-TOLL i opłaty publicznoprawnej za przejazd związany z e-TOLL powinny być zgłaszane do Ministerstwa Finansów – bezpośrednio bez udziału Usługodawcy. Wskazaną reklamację składa się w sposób wskazany przez Ministerstwo Finansów.
  10. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1. W przypadku gdy Usługobiorcą jest Konsument (osoba prywatna), może on odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
    2. Konsument może zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierze produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
    3. Oświadczenie o tym, że Konsument odstępuje od umowy, może wysłać:
      1. przez formularz na stronie www.gipsi.pl/kontakt – tę formę zalecamy;
      2. pocztą elektroniczną e-mail na adres: info@gipsi.pl;
      3. pocztą na adres: Gipsi Sp. z o.o. ul. Składowa 17, 41-500 Chorzów.
    4. Konsument nie może zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
      1. za zgodą Konsumenta wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
      2. za zgodą Konsumenta dostarczyliśmy treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy, że Konsument utraci do niego prawo
    5. Jeśli Konsument będzie korzystł z produktu, który zwraca – odpowiada on za zmniejszenie jego wartości. Konsument może używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
    6. Produkt, który zwracasz, należy odesłać do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłoszony zostanie zwrot. Kiedy podukt został zakupiony w zestawie z innym produktem, może zostać zwrócony jedynie z całym zestawem. Gdy Konsument odstępuje od umowy sprzedaży, odstępuje też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
    7. Jeśli Konsument odstępuje od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosi koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
  11. ZASTRZEŻENIA

    1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone Usługobiorcy umyślnie. Wszelka inna odpowiedzialność Usługodawcy względem Usługobiorcy (w tym za utracone korzyści) zostaje wyłączona.
    2. Usługobiorca jako administrator danych osobowych wprowadzanych przez siebie do Systemu, za wyjątkiem danych w stosunku do których administratorem jest Usługodawca, odpowiada za wykonywanie i przechowywanie kopii zapasowych tych danych, a także innych wprowadzanych przez siebie treści.
    3. Usługodawca zastrzega, że mogą wystąpić przerwy lub zakłócenia w świadczeniu usług drogą elektroniczną i w udostępnianiu Serwisu, w tym Systemu, spowodowane modyfikacją, naprawą, modernizacją, rozbudową lub konserwacją systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Usługodawcy mającego znaczenie dla funkcjonowania Usług.
    4. Usługodawca w każdym przypadku dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych oraz aby przerwy techniczne w możliwie najmniejszym stopniu ograniczały dostęp Usługobiorców do Usług.
    5. Usługodawca ma prawo do wykorzystania nazwy, adresu strony internetowej oraz logotypu Usługobiorcy na swoich stronach internetowych oraz w swoich materiałach promocyjnych w celu wskazania, że Usługobiorca korzysta lub korzystał z Usług, chyba że Usługobiorca sprzeciwi się temu.
    6. W celu rozwoju i ulepszania jakości świadczonych Usług, w tym Systemu, Usługodawca może wykorzystywać dane związane z obsługą pojazdów przez Usługobiorców przy wykorzystaniu Systemu (np. dotyczące lokalizacji, przebytych tras, ilości kilometrów), za wyjątkiem danych osobowych klientów Usługobiorców, do dokonywania analiz.
    7. Usługodawca może publikować wyniki analiz, o których mowa w ustępie 7, ale wyłącznie w formie zbiorczych podsumowań dotyczących Usługobiorców w sposób uniemożliwiający odbiorcom tych analiz przypisanie danych do poszczególnych Usługobiorców.
    8. Usługodawca zastrzega sobie możliwość zablokowania Usługi dla indywidualnego Urządzenia Usługobiorcy dla Pakietu z możliwością korzystania z Usługi poza granicami RP jeżeli czas, przez który pojazd przebywa poza granicami RP przekroczy 70% dni danego miesiąca.
    9. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość danych podanych podczas rejestracji i korzystania z Usług.
    10. Błąd w danych wprowadzonych przez Usługobiorcę może być podstawą odpowiedzialności regresowej wobec Usługobiorcy.
    11. Usługodawca nie odpowiada za naruszenia przez Usługobiorcę przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
    12. W razie gdy organ publiczny zwróci się o udostępnienie danych Usługobiorcy związanych z Przejazdem wszelkie niezbędne dane będą przekazywane przez Usługodawcę w granicach wyznaczonych przez obowiązek prawny.
    13. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie urządzenia i oprogramowania, którego dane stanowią podstawę do obliczenia należności publicznoprawnych i za Usługę, z wyjątkiem certyfikowanego urządzenia pokładowego (OBU/ZSL) nabytego od Usługodawcy.
    14. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z funkcjonalności wyłączenia usługi e-TOLL dokonanej przez Usługobiorcę lub niewłaściwego korzystania z Usług. Za kary nakładane na Usługobiorcę z tytułu braku przesyłania informacji do systemu e-TOLL Usługodawca nie odpowiada.
  12. DANE OSOBOWE

    1. Administratorem danych osobowych Usługobiorcy, przekazanych podczas korzystania z Serwisu, jest Usługodawca.
    2. Administratorem danych osobowych osób innych niż Usługobiorca, przekazanych przez Usługobiorcę w związku z korzystaniem z Serwisu, jest Usługobiorca. Przetwarzanie przez Usługodawcę danych dotyczących osób innych niż Usługobiorca następuje na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych, stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
    3. Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Usługodawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Serwisie.
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
    2. Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany niniejszego Regulaminu na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
    3. Usługodawca poinformuje Usługobiorców o proponowanych zmianach nie później niż w terminie 14 dni przed ich planowanym wejściem w życie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej przypisany do Profilu Usługobiorcy.
    4. Brak sprzeciwu Usługobiorcy wobec proponowanych zmian i dalsze korzystanie z Usług, pomimo poinformowania Usługobiorcy przez Usługodawcę o zmianach Regulaminu, jest równoznaczne z wyrażeniem na nie zgody.
    5. Do czasu wejścia w życie zmian Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem na koniec okresu obowiązywania dotychczasowego regulaminu.
    6. W przypadku gdy Usługobiorca nie wypowie umowy jednak sprzeciwi się zmianom – Umowa ulega rozwiązaniu z dniem poprzedzającym dzień wejścia zmian w życie.
    7. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy, w oparciu o przepisy prawa polskiego.

Załącznik 1: Specyfikacja techniczna

  1. W ramach Usług GIPSI.PL możliwe jest:
    1. dostęp do Panelu dostępnego pod wskazanym w Zamówieniu adresem internetowym,
    2. monitorowanie pozycji pojazdów ON-LINE w czasie rzeczywistym,
    3. zarządzanie urządzeniami, pojazdami, kierowcami,
    4. przeglądanie danych historycznych ze wskazaniem przebytych tras na mapie.
  2. Określa się następujące wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług GIPSI.PL:
    1. sprzęt komputerowy oraz stabilne podłączenie do Internetu,
    2. nowoczesna przeglądarka Internetowa: np. Internet Explorer w wersji 11.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 50.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Google Chrome w wersji 50 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies.
  3. Usługa dostępna jest również na urządzeniach mobilnych. Konieczne jest korzystanie z nowoczesnej przeglądarki internetowej opisanej w pkt 2b niniejszej specyfikacji.

Załącznik 2: Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych

Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
("Umowa")

zawarta pomiędzy:
Usługobiorcą Usługi świadczonej przez GIPSI.PL
zwanym dalej Administratorem

a

Gipsi Sp. z o.o. ul.Składowa 17, 41-500 Chorzów, NIP: 6272785685, Regon: 525855554, email: info@gipsi.pl,
dostawcą usługi dostępnej pod adresem GIPSI.PL zwanym dalej Przetwarzającym,

w związku z umową o świadczenie Usług zawartą pomiędzy Stronami poprzez Serwis GIPSI.PL polegającą przede wszystkim na wsparciu Administratora w monitorowaniu pojazdów („Umowa główna”).

  1. Postanowienia ogólne

    1. Administrator danych oświadcza, że posiada status administratora w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej nazywanego „RODO”, w odniesieniu do danych osobowych wprowadzonych przez siebie za pośrednictwem serwisu Gipsi.pl („Dane”), a zwłaszcza danych osobowych swoich klientów, pracowników, osób którym powierza lokalizowany pojazd.
    2. Administrator w oparciu o niniejszą umowę tj. na zasadach oraz w zakresie w niej wskazanych, powierza Przetwarzającemu do przetwarzania Dane, a Przetwarzający zobowiązuje się do przetwarzania Danych w granicach określonych Umową oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    3. Przetwarzający przetwarza dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie Administratora, z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
  2. Zakres przetwarzania

    1. Przetwarzanie Danych przez Przetwarzającego będzie następować wyłącznie w związku z realizacją Umowy głównej.
    2. Na podstawie Umowy Przetwarzający będzie przetwarzał tzw. dane zwykłe tj. nie podlegające dodatkowym regulacjom.
    3. W ramach realizacji Umowy przez Przetwarzającego przetwarzane będą Dane wprowadzane przez Administratora do systemu udostępnianego przez Przetwarzającego, w ramach usługi GIPSI.PL związane z monitorowaniem pojazdów przez Administratora. Przetwarzający przetwarzać będzie dane pracowników Administratora, a także dane klientów Administratora, oraz innych osób, którym powierza lokalizowany pojazd a w szczególności dane z następujących kategorii: imiona oraz nazwiska klientów, adresy zamieszkania/dostarczenia towarów, numery telefonów, adresy e-mail oraz informacje na temat składanych przez tych klientów zamówień.
    4. Administrator wyraża zgodę na transmisję i przekazywanie Danych do systemu e-TOLL, jeśli Administrator korzysta z usługi geolokalizacji związanej z systemem e-TOLL oraz oświadcza, iż posiada na to zgodę użytkowników pojazdów lub też poinformował ich o tym fakcie w sposób odpowiedni.
    5. W razie gdy organ publiczny zwróci się o udostępnienie Danych wszelkie niezbędne dane będą przekazywane przez Usługodawcę w granicach wyznaczonych przez obowiązek prawny.
  3. Oświadczenia i zapewnienia

    1. Przetwarzający zapewnia, że osoby upoważnione przez niego do przetwarzania Danych będą zobowiązane do zachowania ich w tajemnicy lub będą podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania ich w tajemnicy.
    2. Przetwarzający podejmuje wszelkie środki wymagane przez właściwe przepisy prawa, w szczególności w oparciu o art. 32 RODO, zgodnie z którym Przetwarzający wdraża odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrożenia oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
    3. Administrator oświadcza, że ma podstawy prawne do przetwarzania Danych wprowadzanych przez siebie do systemu GIPSI.PL, a powierzenie Danych Przetwarzającemu nie naruszy praw osób trzecich.
  4. Współpraca Stron

    1. Mając na uwadze charakter przetwarzania Przetwarzający w miarę możliwości pomaga Administratorowi w wywiązaniu się z obowiązku odpowiadania na żądanie osoby, której dane dotyczą w zakresie wykonywania jej praw wynikających z rozdziału III RODO.
    2. Uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne Przetwarzającemu informacje, Przetwarzający pomaga Administratorowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO.
    3. Przetwarzający udostępnia Administratorowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia Administratorowi lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora przeprowadzenia audytów, w tym inspekcji po ustaleniu terminu między Stronami. Wszelkie kontrole odbywać się będą w godzinach pracy i obecności Przetwarzającego.
    4. W związku z obowiązkiem określonym w ust. 3, Przetwarzający niezwłocznie poinformuje Administratora, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub innych przepisów prawa Unii Europejskiej lub polskich przepisów prawa powszechnie obowiązującego, dotyczących ochrony danych.
  5. Podpowierzenie danych

    1. Przetwarzający przestrzega warunków korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego wynikających z właściwych przepisów prawa. Podpowierzenie Danych następuje na podstawie stosownej umowy lub innego instrumentu prawnego, które podlegają prawu Unii lub prawu państwa członkowskiego.
    2. W przypadku podpowierzenia danych przez Przetwarzającego kolejnemu podmiotowi ("Kolejny Przetwarzający") podmiot ten obowiązywać będą odpowiednio takie same obowiązki ochrony danych jak w umowie lub innym akcie prawnym między Administratorem a Przetwarzającym, a w szczególności obowiązek zapewnienia wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało właściwym przepisom prawa, w szczególności wymogom wynikającym z RODO.
    3. Przetwarzający korzysta z usług innego podmiotu przetwarzającego tj.: OVH Sp. z o.o. ul. Swobodna 1 50-088 Wrocław NIP: 8992520556 REGON: 933029040
  6. Zakończenie Umowy

    1. Niniejsza umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rozwiązania Umowy głównej.
    2. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszej Umowie zastosowanie ma Regulamin Serwisu GIPSI.PL, dostępny w Serwisie oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
    3. Po zakończeniu Umowy - zależnie od decyzji Administratora Przetwarzający usuwa przetwarzane na podstawie Umowy dane osobowe lub zwraca Administratorowi wszelkie dane osobowe, chyba, że właściwe przepisy (Unii Europejskiej lub krajowe) nakazują przechowywanie danych osobowych.