REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO GIPSI.PL
-
DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
- Cennik - cennik Usług dostępny w Serwisie;
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
w godzinach 9:00-17:00;
- Dni wolne – dni nie będące Dniami roboczymi;
- Formularz rejestracyjny – dostępny w Serwisie formularz rejestracyjny pozwalający
Usługobiorcy, poprzez jego skuteczne wypełnienie, na założenie Profilu w Serwisie oraz
korzystanie z Usług;
- Konsument – podmiot będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego, korzystający z Usługi;
- Okres karencji – okres, w którym występuje możliwość przywrócenia korzystania z Usługi z
zachowaniem konfiguracji oraz danych wprowadzonych przez Usługobiorcę;
- Okres rozliczeniowy - okres za jaki następuje rozliczenie za korzystanie z Usług
rozpoczynający się w dniu zawarcia Umowy, a kończący się z upływem okresu zdefiniowanego
zgodnie z zakupionym pakietem;
- Pakiet – pakiet oferowany przez Usługodawcę Usługobiorcy w związku ze świadczeniem Usług
uzależniony od zasięgu działania usługi (Polska / Unia Europejska);
- Płatności cykliczne (rekurencyjne) - metoda płatności polegająca na automatycznym
pobieraniu płatności ze wskazanej przez Usługobiorcę karty płatniczej za kolejne Okresy
rozliczeniowe;
- Profil Usługobiorcy (Profil) – przydzielona danemu Usługobiorcy z związku ze
świadczeniem Usługi przestrzeń w zasobach teleinformatycznych Usługodawcy, oznaczona
indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem Usługobiorcy, za pośrednictwem której
Usługobiorca ma dostęp do Systemu i może dokonywać określonych działań w ramach
korzystania z Usługi;
- Regulamin - niniejszy regulamin dostępny pod adresem strony internetowej: https://www.gipsi.pl/regulamin-serwisu;
- Serwis - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.gipsi.pl, w
ramach którego funkcjonuje System;
- Specyfikacja techniczna – wymogi techniczne, których spełnienie przez Usługobiorcę jest
konieczne do prawidłowego świadczenia Usług, określone w Załączniku 1 do Regulaminu
stanowiącego integralną część Regulaminu;
- System – oprogramowanie dostępne w modelu SaaS (Software as a Service) dostarczane
Usługobiorcy przez Usługodawcę na podstawie niniejszej umowy wpierające Przedsiębiorców i Konsumentów w zarządzaniu ich flotą samochodową za pośrednictwem różnych funkcjonalności, wyszczególnionych w Serwisie, w szczególności polegających na geolokalizacji pojazdów;
- Umowa – umowa o świadczenie Usług zawierana poprzez Serwis między Usługodawcą a
Usługobiorcą na podstawie niniejszego Regulaminu w oparciu o Cennik oraz ofertę zawartą
w Serwisie (w tym m.in. informacje o Pakietach);
- Usługi – dpłatne usługi lub nieodpłatnie
świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną na rzecz Usługobiorców za
pośrednictwem Serwisu i na podstawie niniejszego Regulaminu polegające przede wszystkim
na zapewnieniu Usługobiorcy dostępu do Systemu, a także jego prawidłowego funkcjonowania
na zasadach określonych w Regulaminie;
- Usługobiorca – podmiot korzystający z Usług na podstawie Umowy w celach związanych
bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba będąca
Konsumentem;
- Usługodawca - Gipsi Sp. z o.o. ul. Składowa 17, 41-500 Chorzów, NIP: 6272785685, REGON: 525855554,
e-mail: info@gipsi.pl;
- Urządzenie – fizyczne urządzenie, lokalizator GPS montowany w pojeździe Usługobiorcy; Wskazane Urządzenie spełnia wymagania określone przez system e-TOLL dla urządzenia pokładowego OBU lub Zewnętrznego Systemu Lokalizacyjnego (ZSL).
- Klucz licencyjny – ciąg 25 znaków definiujący unikalny numer powiązany z Urządzeniem;
- Wsparcie techniczne/Wsparcie – wsparcie techniczne Usługodawcy w zakresie świadczonych
Usług w trakcie trwania Umowy;
- Zgłoszenie problemu/ Zgłoszenie – wiadomość wysłana przez Usługobiorcę Usługodawcy
poprzez właściwy formularz w Profilu Usługobiorcy, w której Usługobiorca opisuje problem
techniczny/funkcjonalny związany z Usługami w celu uzyskania pomocy od Usługodawcy.
- e-TOLL – system nadzorowany przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej służący do poboru opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg na terytorium RP zarządzanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
- Opłata drogowa – opłata za przejazd płatnym odcinkiem dróg, określona przez przepisy prawa.
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin reguluje warunki oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną
przez Usługodawcę, a także korzystania z tych usług przez Usługobiorców.
- Z uwagi na charakter Usług i fakt, że mają one na celu nie tylko wsparcie w prowadzeniu
działalności przez przedsiębiorców Regulamin oraz Usługi są kierowane również do
Konsumentów.
- Dla skorzystania z Usług niezbędne jest przede wszystkim urządzenie z przeglądarką
internetową z dostępem do Internetu oraz aktywna poczta e-mail. Szczegółowe warunki
techniczne korzystania z Usług znajdują się w Specyfikacji technicznej.
-
KORZYSTANIE Z USŁUG
- Poprzez zakup Urządzenia od Usługodawcy Usługobiorca akceptuje niniejszy Regulamin.
- W celu skorzystania z Usług Usługobiorca powinien po zakupie Urządzenia od Usługodawcy zarejestrować się w Serwisie tj. założyć w Serwisie Profil Usługobiorcy, podając właściwe, określone w Formularzu rejestracyjnym, dane (w tym dane dostępowe do Serwisu), a także potwierdzić zaakceptowanie niniejszego Regulaminu. W zależności od potrzeb Usługobiorca dokonuje wyboru określonego rodzaju Usług poprzez zakup odpowiednich wariantów na stronie Serwisu.
- W przypadku nabycia Urządzenia w celu korzystania z usługi polegającej na integracji i transmisji danych z systemem e-TOLL Usługobiorca może bądź dokonać rejestracji poprzez wykonanie kroków określonych w § 3 ust. 2, bądź nie dokonywać rejestracji w Serwisie Usługodawcy. Brak rejestracji w Serwisie jest równoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Usług. W każdym przypadku Usługobiorca musi wykonać rejestrację zgodnie z § 3 ust. 12.
- W celu skorzystania z Usług Usługobiorca powinien po zakupie urządzenia zarejestrować
się w Serwisie tj. założyć w Serwisie Profil Usługobiorcy, podając właściwe, określone w
Formularzu rejestracyjnym, dane (w tym dane dostępowe do Serwisu), a także zaakceptować
niniejszy regulamin.
- W momencie wysłania do Usługodawcy przez Usługobiorcę Formularza rejestracyjnego,
poprzez aktywację odpowiedniego przycisku podczas składania zamówienia przez
Usługobiorcę, następuje zawarcie Umowy między Usługodawcą a Usługobiorcą, a Usługobiorca
uzyskuje możliwość korzystania z Usług.
- Usługobiorca ma możliwość zawarcia kolejnej, Umowy po zakończeniu okresu startowego lub
podczas jego trwania co wpłynie na wydłużenie okresu Umowy zgodni z wybranym przez
Usługobiorcą Pakietem.
- Usługobiorca może korzystać z Usług wyłącznie w związku z obsługą pojazdów, których jest
właścicielem lub posiada stosowne upoważnienia do ich wykorzystywania do własnych celów,
a Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji dostępnych w Serwisie w
celu prowadzenia przez Usługobiorcę działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy,
a zwłaszcza polegającej na sprzedaży usług, z których Usługobiorca korzysta na podstawie
Umowy.
- Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę w ramach Serwisu, Systemu bądź Usług z
wszelkich rozwiązań automatyzujących korzystanie z Serwisu, Systemu bądź Usług (skrypty,
boty, roboty itp.) z wyłączeniem rozwiązań wykorzystujących oficjalne API Systemu.
- W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę naruszenia przez Usługobiorcę §3 ust. 6 lub 7
powyżej, Usługodawca będzie uprawniony do zablokowania dostępu do Systemu poprzez
blokadę Profilu Usługobiorcy i rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia
zgodnie z §6 ust. 4 pkt 2
- Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę z Serwisu w sposób naruszający przepisy
prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy
Usługodawcy, a także dostarczanie treści bezprawnych.
- Zabronione jest w całym okresie trwania Umowy wyjmowanie karty SIM zainstalowanej w
dostarczonym przez Usługodawcę urządzeniu oraz instalacji jej w innych urządzeniach.
Próba uruchomienia karty SIM w innym urządzeniu skutkuje nieodwracalnym zablokowaniem urządzenia
oraz karty SIM, bez możliwości ponownej aktywacji. W celu ponownej aktywacji usługi niezbędne
jest odesłanie urządzenia wraz z kartą SIM do Usługodawcy, w celu instalacji nowej karty oraz
rekonfiguracji urządzenia do działania z nową kartą.
Usługa ta jest płatna zgodnie z obowiązującym cennikiem wraz z dodatkowymi kosztami zwrotnej wysyłki urządzenia
do Usługobiorcy.
- Właścicielem zainstalowanej w urządzeniu karty SIM do czasu zakończenia umowy pozostaje Usługodawca.
Urządzenie wraz z zainstalowaną kartą SIM stanowi integralną część umowy i w całym jej okresie nie może być rozdzielane.
- Korzystanie z usługi polegającej na integracji i transmisji danych z systemem e-TOLL nie obejmuje obsługi rozliczeń dokonywanych w ramach systemu e-TOLL, a jedynie polega na przekazywaniu danych geolokalizacyjnych danego pojazdu do systemu e-TOLL. W celu korzystania z systemu e-TOLL oraz dokonywania rozliczeń w jego ramach Usługobiorca musi dokonać samodzielnej rejestracji w systemie e-TOLL oraz postępować zgodnie ze wskazanymi tam instrukcjami celem dokonywania za jego pośrednictwem rozliczeń.
-
ZAKRES USŁUG
- W ramach korzystania z Usług Usługobiorca przy wykorzystaniu usługi Profil Usługobiorcy
może dodatkowo korzystać przede wszystkim z takich funkcji jak:
- Ewidencja urządzeń, pojazdów, kierowców,
- Bezpośrednie monitorowanie pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie oraz ekranie
zbiorczym z listą pojazdów,
- Wgląd w historię przebytych tras z uwzględnieniem odwiedzanych miejsc, podaniem
ilości przejechanych kilometrów oraz dodatkowych danych,
- Wgląd w historię zdarzeń związanych z konkretnym pojazdem takich jak:
uruchomienie silnika, zanik sygnału, odłączenie zasilania, informację o
parkowaniu pojazdu, itp.
- Możliwość wydruku raportów z przebytych tras oraz zarejestrowanych zdarzeń
- Możliwość przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL (transmisja danych z urządzenia pokładowego OBU lub z Zewnętrznego Systemu Lokalizacyjnego ZSL).
- Szczegółowe informacje dotyczące funkcji Usług, dostępnych integracji Systemu, a także
Pakietów znajdują się w Serwisie, a zwłaszcza na stronie "Cennik".
-
WSPARCIE TECHNICZNE
- W czasie obowiązywania Umowy Usługobiorca ma możliwość skorzystania ze zdalnego Wsparcia
technicznego Usługodawcy w zakresie związanym z Usługami w ramach płatności za
korzystanie z Usługi.
- Ze Wsparcia technicznego Usługobiorca może skorzystać wyłącznie przez wysłanie
Zgłoszenia problemu do Usługodawcy poprzez formularz kontaktowy dostępny w Profilu
Usługobiorcy.
- Zgłaszając błąd Usługobiorca wskazuje czego dotyczy zgłoszenie przez wybranie
odpowiedniej opcji z dostępnej w Serwisie listy.
- Warunkiem korzystania ze Wsparcia technicznego przez Usługobiorcę jest brak zaległych
płatności za Usługi po stronie Usługobiorcy.
- Wsparcie techniczne obejmuje pomoc w usuwaniu błędów w Systemie, które powstały w czasie
korzystania z Usługi przez Usługobiorcę i dotyczą podstawowych Usług, a także ich
funkcji, świadczonych przez Usługodawcę.
- Wsparcie techniczne nie ma zastosowania w stosunku do:
- elementów, które podlegają samodzielnej modyfikacji przez Usługobiorcę (np.
montaż urządzeń w pojazdach Usługobiorcy, wprowadzane dane opisowe, wybierane logotypy dla marek pojazdów, itp.);
- błędów, które powstały w wyniku ingerencji Usługobiorcy w ustawienia Usługi, a
zwłaszcza Systemu, które nie są dostępne dla Usługobiorcy z poziomu panelu
administracyjnego, widocznego dla każdego Usługobiorcy po zalogowaniu do
Systemu, do których Usługobiorca uzyskał dostęp naruszając charakter Usługi,
- błędów wynikających z niespełnienia przez Usługobiorcę wymogów technicznych
niezbędnych do korzystania z Usługi wskazanych w Umowie.
- Wyróżnia się następujące kategorie błędów:
- Błąd główny – skutkuje niedostępnością Systemu lub jego głównych funkcji dla co
najmniej 20% Usługobiorców;
- Błąd normalny - każdy inny błąd niż wymieniony w literze a).
- W przypadku gdy w danym miesiącu rozliczeniowym ponad 25% zgłoszonych przez Usługobiorcę
błędów zostanie zgłoszonych niezgodnie z ust. 7 lub będzie fikcyjnych, Usługobiorca
będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia za świadczenie przez Usługodawcę usług w
związku z tymi zgłoszeniami według stawki godzinowej wynoszącej 150 zł netto, za każdą
rozpoczętą godzinę.
- Wsparcie techniczne:
- w stosunku do Błędów głównych realizowane jest w czasie:
- do 48 godzin i polega na zminimalizowaniu tych błędów lub ich efektów;
- do 72 godzin i polega na usunięciu tych błędów.
- w stosunku do innych błędów niż wskazane w literze a) realizowane zgodnie z
możliwościami czasowymi oraz technicznymi Usługodawcy o czym Usługobiorca
zostanie poinformowany. Nie więcej jednak niż 7 dni roboczych.
- Usługodawca może zakwalifikować przedmiot zgłoszenia nie będący w ocenie Usługodawcy
błędem jako funkcję, której wdrożenie weźmie pod uwagę rozwijając Usługi – w takim
przypadku zgłoszenie nie jest traktowane jako podstawa do wyliczenia wynagrodzenia, o
którym mowa w ust. 8.
- Wsparcie techniczne realizowane jest wyłącznie w Dni robocze.
- W przypadku błędów zgłoszonych w Dni wolne termin na usunięcie błędów zaczyna biec od
godziny 9:00 pierwszego Dnia roboczego następującego po Dniu wolnym, w którym został
zgłoszony błąd.
- Usługobiorca może skorzystać ze wsparcia technicznego wykraczającego poza zakres
wskazany w ust. 7 odpłatnie. Koszt takiego wsparcia, w tym szacowany, jest podawany
przez Usługobiorcę, po zgłoszeniu przez Usługobiorcę zainteresowania taką usługą, w
oparciu o stawkę godzinową wskazaną w Cenniku lub ustalany indywidualnie przed podjęciem
decyzji o zleceniu usługi.
-
OBOWIĄZYWANIE UMOWY
- Umowy o świadczenie odpłatnych Usług zawierane są na czas nieokreślony.
- Usługobiorca może w dowolnym momencie wypowiedzieć Umowę tj:
- trwale usunąć Profil wykorzystując odpowiednią funkcję w Serwisie;
- zaprzestać opłacania pakietów w celu przedłużenia działania usługi.
- Usługodawca może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia, z
zastrzeżeniem ust. 4. Swoje ewentualne wypowiedzenie skieruje na adres e-mail
Usługobiorcy przypisany do jego Profilu w Serwisie.
- Prawo do rozwiązania umowy bez zachowania wskazanego w Regulaminie okresu wypowiedzenia
przysługuje Usługodawcy w przypadku:
- Podania przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niekompletnych danych wymaganych w
związku z Umową;
- Podejrzenia lub stwierdzenia faktu, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób
niezgodny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- Podejrzenia, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób naruszający prawa osób
trzecich.
-
OKRES KARENCJI
- Okres karencji zaczyna biec:
- dla indywidualnego Urządzenia - w pierwszym dniu po zawieszeniu usługi z tytułu braku opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy,
- dla pozostałych funkcji Systemu - w pierwszym dniu po zawieszeniu usług dla wszystkich Urządzeń Usługobiorcy.
- Okres karencji trwa maksymalnie:
- dla pojedynczego Urządzenia - przez okres 14 dni do momentu dokonania opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy,
- dla pozostałych funkcji Systemu – przez okres 365 dni do momentu dokonania opłaty za kolejny Okres rozliczeniowy dla dowolnego Urządzenia Usługobiorcy.
- Okres karencji nie stanowi okresu, w którym Usługobiorca ma zapewnioną możliwość
korzystania z pełnego zakresu Usług, a jedynie daje Usługobiorcy możliwość ponownego
skorzystania z Usług z zachowaniem dotychczasowej konfiguracji Profilu Usługobiorcy oraz
wprowadzonych przez Usługobiorcę danych.
- Z upływem Okresu karencji:
- dla pojedynczego Urządzenia - w przypadku braku odnowienia usługi w ciągu 14 dni od jej zawieszenia, dostęp do usługi wygasa całkowicie bez możliwość jej ponownego wznowienia,
- dla pozostałych funkcji Systemu – w przypadku braku odnowienia Pakietu dla dowolnego Urządzenia po upływie 365 dni konto zostaje zawieszone, a następnie po upływie kolejnych 30 dniach
trwale usunięte wraz ze wszystkimi danymi bez możliwości ich przywrócenia co będzie równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.
-
PŁATNOŚCI
- Szczegółowe informacje dotyczące płatności, za poszczególne Usługi, znajdują się w Cenniku dostępnym w Serwisie na stronie "Cennik".
- Po opłaceniu kolejnego Okresu rozliczeniowego, w którym Usługobiorca będzie korzystał z Usług,
Usługodawca wystawi i przekaże drogą elektroniczną Usługobiorcy fakturę.
- Fakturę uznaje się za opłaconą w momencie wpływu całej kwoty na niej wskazanej na
rachunek bankowy Usługodawcy.
- Usługobiorca wyraża zgodę na przekazywanie przez Usługodawcę faktur drogą elektroniczną
na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do jego Profilu.
- W celu przedłużenia subskrypcji wymagane jest złożenie oraz opłacenie niezależnego zamówienia przez Usługobiorcę ze wskazaniem,
których urządzeń oraz wariantów odnowienie subskrypcji dotyczy.
- Odnowienie oraz opłacenie subskrypcji możliwe jest bezpośrednio na platformie, poprzez funkcjonalność dostępną w menu „Urządzenia”,
a następnie poprzez niebieski przycisk oznaczony jako „Sprawdź stan lub opłać licencję”.
- W Serwisie nie ma możliwości ustawienia / aktywacji Płatności cyklicznych, za pomocą których, środki pobierane są automatycznie z kart płatniczych Usługobiorcy.
- W Serwisie możliwe jest dokonywanie płatności tylko z wykorzystaniem karty płatniczej
oraz płatności online. Nie jest możliwe dokonywanie płatności w Serwisie z
wykorzystaniem tradycyjnego przelewu bezpośrednio na konto Usługodawcy.
- Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i z wykorzystaniem płatności online
przeprowadzane są za pośrednictwem serwisu Przelewy24 (www.przelewy24.pl).
- Z tytułu skorzystania z przejazdu w ramach systemu e-TOLL Usługobiorca zobowiązany będzie do zapłaty – bez udziału Usługodawcy – Opłaty drogowej odpowiedniemu organowi publicznemu.
- Obowiązek zapłaty Opłaty drogowej przez Usługobiorcę jest niezależny od wynagrodzenia przysługującego Usługodawcy.
- Podstawą zapłaty Opłaty drogowej, o którym mowa w ust. 11 są dane pobierane w związku z przejazdem w ramach systemu e-TOLL i potwierdzane na podstawie danych zebranych z urządzeń pokładowych OBU lub ZSL przesyłanych przez Usługodawcę.
- Za niewypełnienie obowiązków Usługobiorcy w zakresie zobowiązań publicznoprawnych Usługodawca nie odpowiada.
-
REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia zastrzeżeń co do funkcjonowania Usług, a zwłaszcza Systemu, a
także świadczenia Usług przez Usługodawcę, Usługobiorca może złożyć reklamację.
- Reklamację należy złożyć drogą elektroniczną:
- na adres e-mail Usługodawcy: info@gipsi.pl lub
- za pośrednictwem Serwisu przy wykorzystaniu przeznaczonego do tego formularza.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia,
należy wskazać łącznie:
- login lub adres e-mail Usługobiorcy przypisany do niego w Serwisie,
- przedmiot reklamacji tj. zastrzeżenia dotyczące Usług,
- proponowany przez Usługobiorcę sposób rozstrzygnięcia reklamacji,
- moment wystąpienia przesłanki reklamacyjnej,
- moment uzyskania informacji o przesłance reklamacyjnej, o której mowa w literze
d).
- Termin na zgłoszenia reklamacji upływa:
- po 20 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. e).
- po 60 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. d).
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 30 dni od dnia złożenia właściwego zgłoszenia
reklamacyjnego.
- Rozstrzygnięcie reklamacyjne Usługodawca przekaże Usługobiorcy na adres e-mail
przypisany do Profilu Usługobiorcy.
- Reklamacje dotyczące przejazdu związanego z e-TOLL i opłaty publicznoprawnej za przejazd związany z e-TOLL powinny być zgłaszane do Ministerstwa Finansów – bezpośrednio bez udziału Usługodawcy. Wskazaną reklamację składa się w sposób wskazany przez Ministerstwo Finansów.
-
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku gdy Usługobiorcą jest Konsument (osoba prywatna), może on odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
- Konsument może zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierze produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
- Oświadczenie o tym, że Konsument odstępuje od umowy, może wysłać:
- przez formularz na stronie www.gipsi.pl/kontakt – tę formę zalecamy;
- pocztą elektroniczną e-mail na adres: info@gipsi.pl;
- pocztą na adres: Gipsi Sp. z o.o. ul. Składowa 17, 41-500 Chorzów.
- Konsument nie może zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
- za zgodą Konsumenta wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
- za zgodą Konsumenta dostarczyliśmy treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy, że Konsument utraci do niego prawo
- Jeśli Konsument będzie korzystł z produktu, który zwraca – odpowiada on za zmniejszenie jego wartości. Konsument może używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
- Produkt, który zwracasz, należy odesłać do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłoszony zostanie zwrot. Kiedy podukt został zakupiony w zestawie z innym produktem, może zostać zwrócony jedynie z całym zestawem. Gdy Konsument odstępuje od umowy sprzedaży, odstępuje też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
- Jeśli Konsument odstępuje od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosi koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
-
ZASTRZEŻENIA
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone Usługobiorcy
umyślnie. Wszelka inna odpowiedzialność Usługodawcy względem Usługobiorcy (w tym za
utracone korzyści) zostaje wyłączona.
- Usługobiorca jako administrator danych osobowych wprowadzanych przez siebie do Systemu,
za wyjątkiem danych w stosunku do których administratorem jest Usługodawca, odpowiada za
wykonywanie i przechowywanie kopii zapasowych tych danych, a także innych wprowadzanych
przez siebie treści.
- Usługodawca zastrzega, że mogą wystąpić przerwy lub zakłócenia w świadczeniu usług drogą
elektroniczną i w udostępnianiu Serwisu, w tym Systemu, spowodowane modyfikacją,
naprawą, modernizacją, rozbudową lub konserwacją systemu teleinformatycznego lub
oprogramowania Usługodawcy mającego znaczenie dla funkcjonowania Usług.
- Usługodawca w każdym przypadku dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu
ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych oraz aby przerwy
techniczne w możliwie najmniejszym stopniu ograniczały dostęp Usługobiorców do Usług.
- Usługodawca ma prawo do wykorzystania nazwy, adresu strony internetowej oraz logotypu
Usługobiorcy na swoich stronach internetowych oraz w swoich materiałach promocyjnych w
celu wskazania, że Usługobiorca korzysta lub korzystał z Usług, chyba że Usługobiorca
sprzeciwi się temu.
- W celu rozwoju i ulepszania jakości świadczonych Usług, w tym Systemu, Usługodawca może
wykorzystywać dane związane z obsługą pojazdów przez Usługobiorców przy wykorzystaniu
Systemu (np. dotyczące lokalizacji, przebytych tras, ilości kilometrów), za wyjątkiem
danych osobowych klientów Usługobiorców, do dokonywania analiz.
- Usługodawca może publikować wyniki analiz, o których mowa w ustępie 7, ale wyłącznie w
formie zbiorczych podsumowań dotyczących Usługobiorców w sposób uniemożliwiający
odbiorcom tych analiz przypisanie danych do poszczególnych Usługobiorców.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość zablokowania Usługi dla indywidualnego Urządzenia Usługobiorcy
dla Pakietu z możliwością korzystania z Usługi poza granicami RP jeżeli czas, przez który pojazd przebywa poza granicami RP
przekroczy 70% dni danego miesiąca.
- Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość danych podanych podczas rejestracji i korzystania z Usług.
- Błąd w danych wprowadzonych przez Usługobiorcę może być podstawą odpowiedzialności regresowej wobec Usługobiorcy.
- Usługodawca nie odpowiada za naruszenia przez Usługobiorcę przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
- W razie gdy organ publiczny zwróci się o udostępnienie danych Usługobiorcy związanych z Przejazdem wszelkie niezbędne dane będą przekazywane przez Usługodawcę w granicach wyznaczonych przez obowiązek prawny.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie urządzenia i oprogramowania, którego dane stanowią podstawę do obliczenia należności publicznoprawnych i za Usługę, z wyjątkiem certyfikowanego urządzenia pokładowego (OBU/ZSL) nabytego od Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z funkcjonalności wyłączenia usługi e-TOLL dokonanej przez Usługobiorcę lub niewłaściwego korzystania z Usług. Za kary nakładane na Usługobiorcę z tytułu braku przesyłania informacji do systemu e-TOLL Usługodawca nie odpowiada.
-
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Usługobiorcy, przekazanych podczas korzystania z
Serwisu, jest Usługodawca.
- Administratorem danych osobowych osób innych niż Usługobiorca, przekazanych przez
Usługobiorcę w związku z korzystaniem z Serwisu, jest Usługobiorca. Przetwarzanie przez
Usługodawcę danych dotyczących osób innych niż Usługobiorca następuje na podstawie Umowy
powierzenia przetwarzania danych, stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej
realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące
przetwarzania danych przez Usługodawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w
Serwisie.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest dostępny w języku polskim.
- Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany niniejszego Regulaminu na zasadach określonych w
niniejszym paragrafie.
- Usługodawca poinformuje Usługobiorców o proponowanych zmianach nie później niż w
terminie 14 dni przed ich planowanym wejściem w życie poprzez wysłanie wiadomości e-mail
na adres poczty elektronicznej przypisany do Profilu Usługobiorcy.
- Brak sprzeciwu Usługobiorcy wobec proponowanych zmian i dalsze korzystanie z Usług,
pomimo poinformowania Usługobiorcy przez Usługodawcę o zmianach Regulaminu, jest
równoznaczne z wyrażeniem na nie zgody.
- Do czasu wejścia w życie zmian Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem na
koniec okresu obowiązywania dotychczasowego regulaminu.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie wypowie umowy jednak sprzeciwi się zmianom – Umowa
ulega rozwiązaniu z dniem poprzedzającym dzień wejścia zmian w życie.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu będą rozwiązywane przed sądem
powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy, w oparciu o przepisy prawa
polskiego.
Załącznik 1: Specyfikacja techniczna
- W ramach Usług GIPSI.PL możliwe jest:
- dostęp do Panelu dostępnego pod wskazanym w Zamówieniu adresem internetowym,
- monitorowanie pozycji pojazdów ON-LINE w czasie rzeczywistym,
- zarządzanie urządzeniami, pojazdami, kierowcami,
- przeglądanie danych historycznych ze wskazaniem przebytych tras na mapie.
- Określa się następujące wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług GIPSI.PL:
- sprzęt komputerowy oraz stabilne podłączenie do Internetu,
- nowoczesna przeglądarka Internetowa: np. Internet Explorer w wersji 11.0 lub nowszej z
włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 50.0 lub nowszej z
włączoną obsługą JavaScript i cookies, Google Chrome w wersji 50 lub nowszej z włączoną
obsługą JavaScript i cookies.
- Usługa dostępna jest również na urządzeniach mobilnych. Konieczne jest korzystanie z nowoczesnej
przeglądarki internetowej opisanej w pkt 2b niniejszej specyfikacji.
Załącznik 2: Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
("Umowa")
zawarta pomiędzy:
Usługobiorcą Usługi świadczonej przez GIPSI.PL
zwanym dalej Administratorem
a
Gipsi Sp. z o.o. ul.Składowa 17, 41-500 Chorzów, NIP: 6272785685, Regon: 525855554, email: info@gipsi.pl,
dostawcą usługi dostępnej pod adresem GIPSI.PL zwanym dalej Przetwarzającym,
w związku z umową o świadczenie Usług zawartą pomiędzy Stronami poprzez Serwis GIPSI.PL polegającą
przede wszystkim na wsparciu Administratora w monitorowaniu pojazdów („Umowa główna”).
-
Postanowienia ogólne
- Administrator danych oświadcza, że posiada status administratora w rozumieniu
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), dalej nazywanego „RODO”, w odniesieniu do danych osobowych wprowadzonych przez siebie za pośrednictwem serwisu Gipsi.pl („Dane”), a zwłaszcza danych osobowych swoich klientów, pracowników, osób którym powierza lokalizowany pojazd.
- Administrator w oparciu o niniejszą umowę tj. na zasadach oraz w zakresie w niej
wskazanych, powierza Przetwarzającemu do przetwarzania Dane, a Przetwarzający
zobowiązuje się do przetwarzania Danych w granicach określonych Umową oraz powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa.
- Przetwarzający przetwarza dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie
Administratora, z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
-
Zakres przetwarzania
- Przetwarzanie Danych przez Przetwarzającego będzie następować wyłącznie w związku z
realizacją Umowy głównej.
- Na podstawie Umowy Przetwarzający będzie przetwarzał tzw. dane zwykłe tj. nie
podlegające dodatkowym regulacjom.
- W ramach realizacji Umowy przez Przetwarzającego przetwarzane będą Dane wprowadzane przez Administratora do systemu udostępnianego przez Przetwarzającego, w ramach usługi GIPSI.PL związane z monitorowaniem pojazdów przez Administratora. Przetwarzający przetwarzać będzie dane pracowników Administratora, a także dane klientów Administratora, oraz innych osób, którym powierza lokalizowany pojazd a w szczególności dane z następujących kategorii: imiona oraz nazwiska klientów, adresy zamieszkania/dostarczenia towarów, numery telefonów, adresy e-mail oraz informacje na temat składanych przez tych klientów zamówień.
- Administrator wyraża zgodę na transmisję i przekazywanie Danych do systemu e-TOLL, jeśli Administrator korzysta z usługi geolokalizacji związanej z systemem e-TOLL oraz oświadcza, iż posiada na to zgodę użytkowników pojazdów lub też poinformował ich o tym fakcie w sposób odpowiedni.
- W razie gdy organ publiczny zwróci się o udostępnienie Danych wszelkie niezbędne dane będą przekazywane przez Usługodawcę w granicach wyznaczonych przez obowiązek prawny.
-
Oświadczenia i zapewnienia
- Przetwarzający zapewnia, że osoby upoważnione przez niego do przetwarzania Danych będą
zobowiązane do zachowania ich w tajemnicy lub będą podlegały odpowiedniemu ustawowemu
obowiązkowi zachowania ich w tajemnicy.
- Przetwarzający podejmuje wszelkie środki wymagane przez właściwe przepisy prawa, w
szczególności w oparciu o art. 32 RODO, zgodnie z którym Przetwarzający wdraża
odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne uwzględniając stan wiedzy technicznej,
koszt wdrożenia oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko
naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i
wadze zagrożenia aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
- Administrator oświadcza, że ma podstawy prawne do przetwarzania Danych wprowadzanych
przez siebie do systemu GIPSI.PL, a powierzenie Danych Przetwarzającemu nie naruszy praw
osób trzecich.
-
Współpraca Stron
- Mając na uwadze charakter przetwarzania Przetwarzający w miarę możliwości pomaga
Administratorowi w wywiązaniu się z obowiązku odpowiadania na żądanie osoby, której dane
dotyczą w zakresie wykonywania jej praw wynikających z rozdziału III RODO.
- Uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne Przetwarzającemu informacje,
Przetwarzający pomaga Administratorowi wywiązać się z obowiązków określonych w art.
32-36 RODO.
- Przetwarzający udostępnia Administratorowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania
spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia Administratorowi lub
audytorowi upoważnionemu przez Administratora przeprowadzenia audytów, w tym inspekcji
po ustaleniu terminu między Stronami. Wszelkie kontrole odbywać się będą w godzinach
pracy i obecności Przetwarzającego.
- W związku z obowiązkiem określonym w ust. 3, Przetwarzający niezwłocznie poinformuje
Administratora, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub
innych przepisów prawa Unii Europejskiej lub polskich przepisów prawa powszechnie
obowiązującego, dotyczących ochrony danych.
-
Podpowierzenie danych
- Przetwarzający przestrzega warunków korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego
wynikających z właściwych przepisów prawa. Podpowierzenie Danych następuje na podstawie
stosownej umowy lub innego instrumentu prawnego, które podlegają prawu Unii lub prawu
państwa członkowskiego.
- W przypadku podpowierzenia danych przez Przetwarzającego kolejnemu podmiotowi ("Kolejny
Przetwarzający") podmiot ten obowiązywać będą odpowiednio takie same obowiązki ochrony
danych jak w umowie lub innym akcie prawnym między Administratorem a Przetwarzającym, a
w szczególności obowiązek zapewnienia wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich
środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało właściwym przepisom
prawa, w szczególności wymogom wynikającym z RODO.
- Przetwarzający korzysta z usług innego podmiotu przetwarzającego tj.:
OVH Sp. z o.o.
ul. Swobodna 1
50-088 Wrocław
NIP: 8992520556
REGON: 933029040
-
Zakończenie Umowy
- Niniejsza umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rozwiązania Umowy głównej.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszej Umowie zastosowanie ma Regulamin Serwisu
GIPSI.PL, dostępny w Serwisie oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Po zakończeniu Umowy - zależnie od decyzji Administratora Przetwarzający usuwa
przetwarzane na podstawie Umowy dane osobowe lub zwraca Administratorowi wszelkie dane
osobowe, chyba, że właściwe przepisy (Unii Europejskiej lub krajowe) nakazują
przechowywanie danych osobowych.